Klachtenregeling

Paraat 8956

Een absolute voorwaarde om tot leren te kunnen komen, is dat de Jorisschool een veilige leeromgeving is. Op de Jorisschool streven we naar een sfeer waarin elk kind, ouder en medewerker zich veilig voelt en zichzelf kan en mag zijn. Team, leerlingen en ouders spreken op een positieve en opbouwende manier met elkaar. We proberen het maximale uit elkaar te halen door te focussen op talenten en daar successen mee te bereiken. We geven elkaar op een respectvolle manier feedforward en feedback.

Wij vinden de verbinding met ouders heel belangrijk. Ouders, leerkrachten en leerlingen zijn hierin partners als het gaat om veiligheid en schoolklimaat.

Klacht indienen

We gaan ervan uit dat een ieder die bij de Jorisschool betrokken is, handelt vanuit een goede intentie. Toch kan het voorkomen dat u zich zorgen maakt, ontevreden bent of iets signaleert waarover u in gesprek wilt gaan. 
Iedereen die deel uitmaakt van de schoolgemeenschap kan een klacht indienen. Bijvoorbeeld stagiaires, vrijwilligers die geen ouder zijn, leerkrachten en directie. Mocht er onverhoopt een klacht zijn, kan je altijd terecht bij de leerkrachten, intern begeleiders of directie van de school. Als u meer wilt weten over onze klachtenregeling, bijvoorbeeld wie onze interne en externe vertrouwenspersonen zijn, kunt u dat lezen in onze schoolgids.